Instrukcja – Internetowy System Wniosków
Poniższa instrukcja opisuje sposób działania panelu Wnioskodawcy będącego częścią Internetowego Systemu Wniosków. Poradnik opisuje, jak zarejestrować konto, zalogować się i utworzyć wniosek w Internetowym Systemie Wniosków, a następnie jak pracować z formularzem, zapisywać dane, sprawdzać poprawność i składać wniosek.
Adres Internetowego Systemu Wniosków:
1. Rozpoczęcie pracy z systemem
1.1 Rejestracja
W pierwszym kroku należy zarejestrować się, klikając na stronie głównej przycisk „Zarejestruj się”. W formularzu rejestracyjnym należy podać e-mail i hasło, za pomocą którego będzie można logować się do panelu.
Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na wskazany w formularzu adres zostanie przesłana wiadomość e-mail, w której znajdować się będzie link służący do weryfikacji
i finalnej aktywacji konta. Po kliknięciu w ten link konto zostanie aktywowane i będzie można zalogować się do systemu.
1.2 Logowanie
W celu zalogowania się do panelu Wnioskodawcy należy podać adres e-mail i hasło. Jeżeli hasło zostało zapomniane, można ustawić je ponownie po kliknięciu w link „Nie pamiętam hasła”.
Po zalogowaniu się do systemu widoczny jest wykaz konkursów i rodzajów dotacji, w ramach których można złożyć wniosek.
1.3 Tworzenie wniosku pełnego
Kolejnym krokiem jest stworzenie wniosku pełnego w wybranym konkursie. W tym celu należy kliknąć przycisk „Dalej” przy wybranej edycji programu a następnie – w przycisk „Utwórz wniosek”.
Zostanie wtedy utworzony szkic nowego wniosku, który otrzyma swój unikalny numer. Aby przejść do edycji wniosku, należy kliknąć przycisk „Edytuj”.
2. Praca z wnioskiem pełnym
2.1 Budowa modułu wniosków pełnych
Formularz wniosku w konkursie na wymianę doświadczeń
Formularz wniosku w konkursie szybkiego reagowania
Na stronie edycji wniosku znajduje się:
- formularz wniosku podzielony na zakładki:
- Dotacje na wymianę doświadczeń: Wnioskodawca, Partner, Planowana wymiana doświadczeń, Budżet
- Dotacje szybkiego reagowania: Wnioskodawca, Działania szybkiego reagowania, Budżet
- przycisk „Pobierz PDF”, za pomocą którego można pobrać wniosek w formacie PDF
- przycisk „Zapisz i sprawdź poprawność”
- przycisk „Złóż wniosek”.
Na dole każdej zakładki formularza znajduje się przycisk „Zapisz” służący do zapisu danych we wniosku.
Wypełnienie pól formularza oznaczonych znakiem * jest wymagane.
Szczegółowe instrukcje i pytania pomocnicze do każdego z pól wniosku znajdują się we wzorze formularza wniosku.
2.2 Automatyczny zapis wniosku
Dane wprowadzone we wniosku zapisują się automatycznie co pewien czas. Jeżeli zamkniemy okno przeglądarki i nie zapiszemy wprowadzonych we wniosku zmian, to przy kolejnym wejściu w daną zakładkę wniosku wyświetli się komunikat informujący o istniejącej kopii wniosku zapisanej automatycznie. Jeżeli będziemy chcieli odtworzyć dane zapisane automatycznie, wystarczy kliknąć w link „kliknij tutaj”, a następnie zapisać wniosek.
Dane zapisane automatycznie zostaną skasowane podczas standardowego zapisania zawartości wniosku za pomocą przycisku „Zapisz” lub „Zapisz i sprawdź poprawność”.
2.3 Sprawdzanie poprawności wniosku
W każdej chwili mamy możliwość sprawdzenia poprawności wniosku. W tym celu należy kliknąć przycisk „Zapisz i sprawdź poprawność”. Wniosek zostanie zapisany oraz otworzy się okno z listą nieprawidłowości znalezionych we wniosku.
2.4 Składanie wniosku
Jedynie poprawnie wypełniony wniosek może zostać złożony.
Aby złożyć wniosek należy kliknąć przycisk „Złóż wniosek” (będzie on nieaktywny do czasu poprawnego wypełnienia wniosku). Otworzy się wtedy okno potwierdzenia złożenia wniosku.
Po kliknięciu przycisku „Tak, złóż wniosek” nastąpi zmiana statusu wniosku, a na adres e-mail podany przy rejestracji zostanie przesłana wiadomość z potwierdzeniem złożenia wniosku.
2.5 Podgląd treści złożonego wniosku
Aby zobaczyć treść złożonego wniosku, wystarczy kliknąć w oknie „Twoje wnioski” przycisk „Zobacz”.